Reisil kolme lapse, kandelina ja kandekotiga

Käisime perega eelmisel aastal Kanaari saartel Eesti talvest puhkamas ning olime reisiga väga rahul. Seetõttu otsustasime ka sel talvel seda teha, laskmata ennast tagasi hoida asjaolust, et seekord oli meie pere juba 5-liikmeline ning kõige väiksem tegelane alles 3-kuune.

Oleme pereIMG_0430ga palju reisinud, kuid siiski pabistasin pisut, kuidas kolme lapsega, 6-aastase, 3-aastase ja 3-kuusega hakkama saame. Eriti pelgasin pikka lendu, seda enam, et tagasilend oli meil öösel. Eelmisest aastast teadsime, et korralik kandekott on sellisel reisil asendamatu. Seekord võtsime beebi jaoks kaasas ka Liliputi trikoolina.

Kanaarid on hea võimalus talviseks perereisiks. Lend on pikk (6,5 tundi Helsingist), kuid siiski oluliselt lühem kui lend Aasiasse. Ilm on ideaalne ning saared igati turvalised. Päevitajale pakuvad saared mitmeid randu ning seiklushimulisele matkaradu, põnevaid sõite serpentiinidel, ehtsaid mägikülasid ning võrratut loodust. Kui vähegi viitsid ringi reisida, on Kanaaridel pakkuda palju enamat kui kuurordid.

Siin on mõned soovitused, mis reisi jooksul kokku korjasin:IMG_0369

Lennukis beebi kandelinasse

Beebiga on pika lennu ajal alati pisut keeruline. Ka siis, kui beebi hästi magab, on lapsevanemale beebi süles hoidmine väsitav ja ebamugav. Kaalusin spetsiaalse reisivoodi laenutamist, mis on just lennukis kasutamiseks mõeldud, kuid loobusin sellest mõttest, kui lugesin arvamusi, et voodist tegelikult palju kasu pole. Kasutame igapäevaselt Liliputi trikoolina ning otsustasin seetõttu  ka lennukis kandelinaga hakkama saada. Nüüd soovitan seda kõigile, ka lühikese lennu ajal. Beebi oli tugevasti mu keha ümber, tundis ennast turvaliselt ja  ka mina ei muretsenud, et kui lennuk raputab, beebi pea kusagile ära löön. Võtsin ta sealt välja ainult söömise ajaks. Ja kuna trikoolinast saab lapse välja võtta ja tagasi panna, ilma et vahepeal lina uuesti siduma peaks, sujus kõik väga hästi. Ja kas tead, et mõnikord lubatakse last turvavöö asemel linas hoida ka õhku tõusmise ja maandumise ajal. Kandelinas on väiksel beebil palju turvalisem kui turvavööga sinu küljes, kuid kahjuks kõikide lendude turvanõuded seda veel ei luba.

Laste valuvaigisti lennukisse kaasa

Tavaliselt ei ole meil lennates lastel kõrvad väga valutanud. Seekord oli aga 3-aastasel nohu ning peagi pärast õhku tõusmist hakkas tal kõrv kõvasti valutama. Meil oli laste valuvaigisti kaasas, kuid mitte salongis. Proovisime kõike, neelamist, närimist, sooja kompressi, aga miski ei aidanud. Pakkusin talle isegi rinda, kuid sellest ta keeldus. Küsisime lennusaatjate abi, kuid selgus, et laste jaoks salongis rohtusid ei hoita, rohud on ainult täiskasvanutele. See ei tundu loogiline, aga põhjus on selles, et lastel võib esineda tundlikkust või allergiaid ning lennufirmad ei taha sellist vastutust enda peale võtta. Loogiline või mitte, nii see on. Lõpuks soovitas lennusaatja meil teistelt lastevanematelt valuvaigistit küsida ja õnneks seda ka saime. Nii et tasub soetada 100 ml-ne laste valuvaigisti, mille salongi kaasa võtta saab.

Randa telk-vooditelk

Igaks juhuks oli meil beebi jaoks kaasas kokkukäiv telgilaadne reisivoodi. Voodina meil see kasutust ei saanud, küll aga osutus see suureks abiliseks rannas.
Beebi oli kenasti päikse eest kaitstud, liiv ei läinud silma, suhu, kõrva. Mina aga õnnelik, et saan pisut ka päikest võtta.

Reisikindlustus

Sellest on palju räägitud, aga nüüd oskan ka omast kogemusest öelda, et reisikindlustus on lastega reisides hädavajalik. Kahjuks jäi meie vanem tütar reisi ajal haigeks ning pidime mõned korrad arsti juures käima. Meil oli nii Euroopa ravikindlustuskaart kui ka reisikindlustus. Ravikaarti saab kasutada riiklikes meditsiiniasutustes. Lähim riiklik arst võib aga reisides üsna kaugel olla. Just seetõttu sattusime ka meie eraarsti juurde, kelle vastuvõtt maksis 100 euri. Reisikindlustus katab nii arsti vastuvõtu kui ka rohtude kulud.

Korralik rannakott ja mähkimisalus

Kui reisid ühe lapsega, võib sulle suureks abiliseks olla Liliputi mähkmetarvete kott.
See kott mahutab palrannakott.pngju, teda saab kanda käekoti, õlakoti ja seljakotina ning ta sisaldab veekindlat kotikest mähkmete jaoks. Kui aga reisid viiekesi, siis soovitan sellist rannakotti nagu pildil 🙂

Reisides väikeste lastega pead olema valmis ka ootamatuteks hetkedeks ning leppima olukorraToolga, kus kõik ei suju täpselt nii nagu plaanisid. Näiteks sellega, et mähkimislaua asemel on sul üksik tool restorani kõrval tänaval. Sellises olukorras on abimeheks mähkimisalus. Meil oli kaasas lihtne käsitööna valmistatud vaibake, aga saadaval on ka mitmed just selleks otstarbeks mõeldud taskutega kompaktsed mähkimisalused.

IMG_1916 (1)

Kandekott ja kandelina versus käru

Lisaks kandelinale oli meil kaasas ka Liliputi kandekott. Eelmisel aastal oli meie keskmine laps reisi ajal 2-aastane ning reisisime ilma käruta. Kandekott oli tol korral täiesti asendamatu. Selles sai nii matkatud, vaatamisväärsusi vaadatud, tudutud kui treppe mööda ronitud. Sel aastal kasutasime kandekotti mõnikord beebi kandmiseks, kuna Liliputi kandekotiga tuleb kaasa ka beebisisu, mille abil saab kandekotti kasutada alates sünnist, kui ka 3-aastase kandmiseks, kui päike ja meri ootamatult väsimuse peale tõid. Käru oli meil kaasas, kuid kasutasime seda kahe nädala jooksul täpselt kaks korda. Lihtsalt ei tekkinud vajadust kuna piisas kandmisvahenditest. Ja kui aus olla, siis ei kujuta ma ka ette, kuidas me mööda treppe seda käru tassinud oleks. Samuti vaatasin kaasatundvalt lapsevanemaid, kes käru mööda liiva vedasid.

karu
Kui sul endal kandekotti pole ja sa ei pea vajalikuks seda endale osta, siis võid selle reisi ajaks laenutada. Kuigi olen päris kindel, et reisi ajal armud kandekotti ja tahad selle endale jätta.

Lastega reisida on tore. Tee see enda jaoks mugavaks ja enam ei tundugi kõik nii keeruline.